Tutaj powinien być opis

Pielgrzymka klasy trzeciej gimnazjum do Częstochowy i Oświęcimia

6 kwietnia 2018 r. klasa trzecia gimnazjum razem z dosyć liczną grupą rodziców (10) i opiekunami (p. A. Bombrych i p. K. Bogucką) udała się na wycieczkę – pielgrzymkę do Częstochowy i Oświęcimia. Wyruszyliśmy wcześnie, bo już o godzinie 5.50. Po dotarciu na jasną Górę mieliśmy godzinę na skupienie, modlitwę i złożenie prośby do Matki Bożej o duchowe wsparcie podczas zbliżającego się egzaminu gimnazjalnego, a także o dokonanie właściwych wyborów dotyczących szkół ponadgimnazjalnych. Uczestniczyliśmy również w Mszy Św. modląc się o wspomniane wcześniej intencje.  Następnie udaliśmy się w dalszą drogę do byłego obozu hitlerowskiego Auschwitz – Birkenau w Oświęcimiu, gdzie na godz. 12.30 byliśmy umówieni z przewodnikami. Już przed wejściem do muzeum przewodnicy przypomnieli nam o zachowaniu powagi w tym miejscu. Zwiedzanie obozu zaczęliśmy od budynków, w których znajdowały się liczne zdjęcia tego miejsca z czasów wojny. Mogliśmy tam także zobaczyć pozostałe po więźniach rzeczy osobiste, takie jak: okulary, buty, walizki, przedmioty codziennego użytku, ich zdjęcia oraz pomieszczenia, w których zmuszeni byli mieszkać. Przewodnicy pokazali nam także celę św. Maksymiliana Kolbe. Jednak największe wrażenie wywarł na nas pobyt w pomieszczeniu, gdzie znajdowało się krematorium i komora gazowa. Naszą uwagę przykuły dawne piece krematoryjne, które niewątpliwie skłaniają do głębokich refleksji: Jak ludzie ludziom mogli zgotować taki los.
             Następnie udaliśmy się pod ścianę straceń i blok 11 zwany blokiem śmierci. Tam w skupieniu i ciszy oddaliśmy hołd zamordowanym.

Około godz. 14:30 przejechaliśmy do muzeum Birkenau. Wejście do niego stanowi ogromna brama wjazdowa, przez którą kiedyś przejeżdżały pociągi przywożące więźniów z całej Europy. Na terenie tego obozu mieliśmy możliwość zobaczyć pozostałości po barakach mieszkalnych i ruiny krematorium. Poznaliśmy także warunki w jakich musieli żyć więźniowie. Zwiedzanie Birkenau zakończyliśmy pod Międzynarodowym Pomnikiem Ofiar Obozu, gdzie znajdowały się tabliczki w 17 językach.

Około godz. 15:30 pożegnaliśmy się z przewodnikami i podziękowaliśmy za udaną wycieczkę i udaliśmy się w drogę powrotną z przystankiem w restauracji McDonald’s w Częstochowie.

O godz.21:00 zakończyliśmy naszą wycieczkę, która niewątpliwie była niezapomnianą i pouczającą lekcją historii.

• Witamy na oficjalnej stronie Szkoły Podstawowej im. Józefa Chełmońskiego w Błędowie!

• |
  • REALIZUJEMY PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ "NOWA JAKOŚĆ EDUKACJI W GMINIE CHĄŚNO". WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA: 509.157,60 ZŁ